COMPLETED » The Originals

A sorozat, a The Vampire Diaries Vámpírnaplók spin-off sorozata. A történet New Orleans-ban játszódik, középpontban az Ősi vámpírok: Klaus Mikaelson, Elijah Mikaelson és Rebekah Mikaelson. Az első epizódot a Vámpírnaplók sorozat 20. beépített epizódjaként láthattuk 2013 április 25-én, amely után a CW televíziós csatorna megerősítette a hírt, hogy a sorozatot berendelték a 2013-2014-es szezonra,így ősszel folytatódik. Visszatérő karakter lesz Hayley aki terhes Klaus "gyermekével". Most Klausnak kell megküzdenie egykori védencével, Marcelel, aki jelenleg uralja egész New Orleanst. Ahhoz, hogy a város újra Klaus irányítása alá kerülhessen,hatalmi harcot kell vívjon Marcellel. Klaus újra a király akar lenni,de a királynak ehhez kell egy város. Elijah biztosítja Klaust a támogatásáról, és próbálja megértetni testvérével a család fontosságát. A család hatalom! Amint Klaus is belátja, hogy csak így lehet öve a királyság, elfogadja, hogy gyermeke lesz Haleytől, mondván: "Minden királynak szüksége van örökösre".
Akkor se fogom "A sötétség korá"-nak hívni. Nem tetszik a magyar címe, de itt most nem ez a lényeg. A lényeg, az, hogy vége lett a sorozatnak és én még mindig értetlenül állok előtte. Úgy értem felfogtam, hogy vége van, de hogy hogyan lett vége, na azt már nem tudom felfogni.

Az utolsó évad jól indult. Állítólag. Én legalábbis mindenhol azt olvastam, hogy milyen jó lett, és hogy lehet korai volt az, hogy befejezték. Ezért én úgy álltam neki megnézni, hogy na jó akkor most álljunk neki és nézzük meg az egyik kedvenc sorozatom utolsó évadát, ami olyan nagyon jó, hogy mindenki dicséri. 

Az egész utolsó évad Hope körül forgott, amivel nem is lett volna semmi baj, ha képes lettem volna megkedvelni a kis csajt. Sajnos nem sikerült és számomra ezzel el is lett rontva az egész. Oké, értem, hogy szenved, mert nem láthatja az apját, és értem, hogy kamaszkorba lépett, ahol az ember rengeteg hibát elkövet és felelőtlen döntéseket hoz, de kérdem én, mégis melyik normális embernek jut az eszébe, hogy elraboltatja a saját anyját, csak hogy a városba csalja az apját, ezzel veszélyeztetve mindenki életét? Elkeseredett lépés volt, ami végül ahhoz vezetett, hogy meghalt egy olyan ember, akinek szerintem nem kellett volna.

Ez az évad jobban hasonlított a Vámpírnaplókhoz, mint azt szerettem volna. A kettő sorozat körül pont azért szerettem a The Originals-t jobban, mert ebben nem volt annyi felesleges küszködés, nem volt annyi önfeláldozás meg a többiek. Nem igazán tudom szavakba önteni a különbséget a két sorozat között, de szerintem páran tudjátok, hogy miről beszélek. Na az 5. évad visszahozta a Vámpírnaplókat egy kicsit, ami nem feltétlenül volt jó.

Nem értettem, hogy ki mit miért tesz. Vegyük Elijah-t, akit sikerült megutálnom, pedig eddig kimondottan szerettem. Oké, hogy nem emlékszik semmire, de miközben azt a részt néztem, ami azt mesélte el, hogy mi történt vele, miután elvesztette az emlékeit, vagy percenként megnéztem, hogy mennyi van még vissza, mert untam. A családja ellen fordul, mert nem akar emlékezni arra, hogy kicsoda ő, és hogy miket tett eddigi élete során és ez az egész Hayley halálához vezet. Miután végre visszatérnek az emlékei, állandóan Hayley halála nyomassza, és magát hibáztatja érte, és végül is ezért akar meghalni a végén. Meg persze Klaus miatt is, de szerintem leginkább az önsajnálat miatt. Lett volna egy rakat másik lehetősége a halálon kívül. Átvehette volna Klaustól a Shivárt, hogy ő halljon meg, ha már egyszer annyira meg akar halni, és így legalább maradt volna Hope-nak apja.Vagy akár nem is tudom, nem kellett volna neki is meghalnia, hanem maradhatott volna Hope-pal, ha már egyszer szegény árva lett. Oké, hogy lényegében az volt a lényege, hogy a két színész nem akart szerepelni a Legacies-ben, de azért ezt szerintem meg lehetett volna oldani máshogy is, nem úgy, hogy "elszállnak az éjszakában".

Rebekah viselkedését se értem. Az elején boldogok Marcellel, aztán minden elromlik, amikor a férfi úgy dönt, hogy megkéri a kezét. Ha Claire benne akart volna lenni az egész évadban, akkor Rebekah simán elfogadta volna az ajánlatot, minden gondolkozás nélkül, de mivel nem akart, így kénytelen volt visszautasítani az egészet, csak hogy a végén, amikor visszatér ő kérhesse meg Marcellt és boldogan éljenek addig, amíg meg nem hallnak (vagyis amíg Rebekah meg nem hal). Beka számomra mindig is egy idealista, boldogság után kajtató személy volt, akiről sose gondoltam volna, hogy ilyen könnyen eldobja azt, amit mindig is akart.

Klaus meg pár rész erejéig visszafejtődött, amikor gyakorlatilag hagyta, hogy a lánya megkínozzon embereket, azért hogy jobban érezze magát. Ahogy azt a részt néztem végig arra gondoltam, hogy Hayley mit szólna ehhez. Nem tetszene neki, és mindent elkerülne annak érdekében, hogy ne kelljen ezt tenniük. Tisztázzuk, hogy tudatában vagyok annak, hogy ez nem egy "átlagos" sorozat, átlagos emberekkel. Hope nem átlagos, ugyan úgy, ahogy Klaus sem, de szerintem ez akkor is erős. Az egész évad arról szólt, hogy hogyan védjük meg a csoda lányt, de nekem inkább úgy tűnik, hogy csak fizikailag akarják megvédeni és az érzéseire már nincsenek annyira tekintettel.

Összefoglalás:

Lényegében nem tetszett az utolsó évad, ennek ellenére adok egy esélyt a Legacies-nek, mert miért ne, hát ha az jobb lesz. Lehet, hogy túl nagyok voltak az elvárásaim, ugyanis ezt a sorozatot a kezdetek óta követem, és elég kevés ilyen van, mert általában megunom, hogy várni kell mindig és abba hagyom. Magát a sorozatot szeretem, egészen a negyedik évadig. A lenti értékelés az ötödik évadra vonatkozik.

Érékelés:

2 megjegyzés:

  1. Egyetértek. Föleg az Elijah résszel. Így jár az, akinek a kedvenc sorozatát átveszi Julie Plec. Nem hiába érezted rajta a TVDt ^^" Fú, dd utálom is emiatt... igy elrontanu egy kiváló sorozatot... na mindegy, erről már én is megírtam a véleményem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hiába vagyok képtelen végignézni a TVD-t. :D

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.