COMPLETED » Guardian

Zhao Yunlan és Shen Wei feladata, hogy fenntartsák a békét az istenségek, a démonok és az emberek között. A történet a barátságukra összpontosít, amely áthidalja a múltat ​​és a jelent. ~ BL novella alapján.

Még mindig nem értem, és azt hiszem nem is fogom megérteni Kína azon hülyeségét, miszerint bojkottálja a BL sorozatokat. Van rá egy külön csatorna, amin keresztül le tudják adni, de úgy egyébként kevés van belőlük. E miatt a "törvény" miatt lett ez a sorozat olyan amilyen. De aztán kitudja, lehet amúgy is ilyen lett volna, nem látok bele a készítők fejébe. Na de a lényeg, hogy ezért lett a BL novellából egy bromance sorozat.

Amit egyébként szeretek magában a kínai sorozatokban az az opening. Nem tudom miért, de mindig olyan jól megtudják csinálni, hogy sok epizódnak kell eltelnie ahhoz, hogy átugorjam. Eddig még kevés kínai sorozatot láttam, de azok között, amiket láttam mindegyiknek volt ilyenje és mindegyik tetszett. Sajnálom, hogy nem annyira népszerű mostanában, ugyanis én egyre kevesebb sorozatnál találkozok vele, pedig mindig is szerettem őket. Egy jó openinggel el lehet érni, hogy az ember odaragadjon a képernyőhöz és legalább egy részt megnézzem, és utána már csak a történeten és a színészeken múlik, hogy folytatja-e.

Na de most már térjünk rá a sorozatra. A történet szerint egy olyan világban vagyunk, ahol vannak démonok és emberek. 10 000 évvel ezelőtt a démonokat és az embereket elzárták egymástól. A démonok a "föld alá" kerültek, ha bár mondhatjuk másik dimenziónak is, az emberek pedig a földön maradtak. Az emberek nem tudnak a démonokról, a démonok ezzel ellentétben tudnak az emberekről. A démoni világban, amit Dixing-nek fordítottak le az angol változatban, szóval én is így fogok hívni, mindig sötétség van, ezért nem is csoda, hogy rengeteg démon akar a földre jutni. Ezek a démonok nem azokból a gonosz fajta démonok, amiket máshol látunk, csupán csak így hívják őket. Valójában ugyan úgy néznek ki, ugyanúgy éreznek, és hát gyakorlatilag ugyan olyanok, mint az emberek, azzal a kivétellel, hogy van erejük.

Van egy egység a Földön, a SID, aminek az a feladata, hogy elfogja azokat a démonokat, akik engedély nélkül jöttek a földre és bántották az ott elő embereket, majd pedig visszaküldjék őket oda, ahova tartoznak. Ennek a vezetője Zhao Yunlan.

A két világ között van egy úgymond közvetítő, akinek nagyobb a hatalma, mint a többi démonnak, de még közéjük tartozik. Ő viszi vissza az elkóborolt démonokat Dixing-be. Ő Shen Wei, álruhában, akit ha éppen "szolgálatban van", Fekete Csuklyásnak hívnak. Kevesen tudják, hogy ki is ő valójában.

Alapjáraton ez egy pozitív véleménynek indult, de rólam tudni kell, hogy amikor leülök írni bármit, legyen az vélemény, vagy valamilyen történet, többnyire úgy állok fel, hogy teljesen mást írtam, mint amit eredetileg akartam. Tetszett a sorozat, a szereplőket szerettem, de úgy maga a történet vezetés és ez az egész "befolyásolásos" dolog az agyamra ment. A közepe és a vége felé egyre többször fordult elő, hogy csak ültem a székben, bámultam a képernyőt, és fogalmam se volt arról, hogy mi történik. Ez persze lehet az én hibám is, de lehet a sorozat hibája is.

Alapjáraton nehezebb egy olyan sorozatot nézni, ami idegen nyelven van, és még a felirat is angol, még akkor is, hogy ha jól tud az ember angolul. Sokkal hamarabb bele lehet fáradni, mint egy magyar feliratos sorozatba, mert hamarabb leszívja az ember agyát. Ehhez még tegyük hozzá, hogy nagyon oda kell figyelni arra, hogy most éppen ki kivel van, ki kicsoda és hogy most éppen ki befolyásol kit, vagy kinek az álmában vagyunk. A lényeg, hogy elvesztem a részletekben, és kellett egy kis idő, mire magamtól kibogoztam mindent.

Na már ha nem lettem volna ilyen kitartó, akkor ez miatt abba is hagytam volna a sorozatot. Volt már olyan, hogy ilyen miatt nem néztem tovább, de ezt nem akartam félbehagyni, mivel kíváncsi voltam a végére.

A vége... hát igen, a vége. Nem szeretem a szomorú véget érő sorozatokat, ezért próbálom őket nagy ívben kerülni, ennek ellenére ezt megnéztem, pedig tudtam, hogy a főszereplők közül valamelyik meg fog halni, csak azt nem tudtam, hogy kicsoda. Utána nézhettem volna, de éppen próbálok leszokni arról, hogy állandóan le spoilerezem magamnak a sorozatokat. Ez egy rossz szokás, amit nem valami könnyen fogok leküzdeni, mivel megszállottan keresem a happy endeket, ezért önkéntelenül utána nézek, hogy vajon hogy fogják megoldani az éppen felmerülő problémát, és hogy mi lesz a vége. Ha megnyugodtam, akkor folytatom tovább a sorozatot.

Szereplők:

Zhao Yunlan: Egy vicces, pozitív ember, akit nagyon könnyen meg lehet kedvelni. Mindenből kihozza a legjobbat, feltétel nélkül szereti a csapattársait, akik lényegében a családja is, lévén, hogy az igaz családját már régen elvesztette. Mindent megtenne értük, épp ezért annyira nem is meglepő amit a sorozat végén tett. Nem tetszett, de valamilyen szinten megértem. Ő egy olyan személy, akit szerintem mindenki eltudna viselni az életében, éppen ezért nem is csodálkozok azon, hogy Shen Wei-nek tetszik (számomra ez akkor is szerelem, akárki akármi mond, és úgy is fogom kezelni) és hogy bármit megtesz azért, hogy megvédje a sötét energiától. Cserébe pedig Zhao Yunlan is ugyanezt megteszi érte.

Shen Wei: A kettős életet élő professzor, aki az elmúlt 10 000 év alatt Zhao Yunlan-ra várt. Még ha belevesszük azt, hogy elég sok időt átaludt, ez akkor is aranyos. Shen Wei, Zhao Yunlan-nal ellentétben, inkább az aranyos kategóriába sorolnám. Az utóbbi, inkább az a macsósabb fajta, míg az előbbi az a nyugodtabb, néha ridegnek tűnő ember, aki többnyire csak Zhao Yunlan miatt mosolyog. Mindent megtesz azért, hogy megvédje őt, gyakorlatilag az egész életét erre tette fel. Ő volt az, aki a démonokat a saját világukba akarta zárni, vagy legalábbis megakadályozni őket abban, hogy bántsák az embereket, és hogy ne használják a mágiát rajtuk.

És vannak még más szereplők is (ráadásul sok), de külön nem igazán szeretnék kitárgyalni senkit, mert azzal aztán tényleg lelőném a poént és leírnék mindent, ami a sorozatban történt, azt meg annyira nem akarom. Így is van elég spoiler a bejegyzésben, nem akarok többet.

Összefoglalás: 

Tetszett. Jobban örültem volna, hogy ha bromance helyett BL lett volna, de még így is jó volt, a néha összekuszálódó történetvezetést leszámítva. Készül hozzá magyar felirat, azoknak, akik megszeretnék nézni, azok itt tehetik meg.

Értékelés: 

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.