RECURRING » Csillagkapu: SG-1


A sorozat alapjául a nagy sikerrel játszott, azonos című mozifilm szolgált. A benne szereplő Csillagkapu egy ősidők óta létező titokzatos átjáró, melyen keresztül azok, akik megfejtik titkát, eljuthatnak különböző galaxisokba, expedícióra indulhatnak térben és időben egy látszólag határtalan univerzumban.
 
Gyerekkorom sorozata, ami az utóbbi időkben is rengetegszer visszajött. Ez is egy olyan sorozat, amit akkor veszek elő, amikor nem tudom, hogy mit nézzek, vagy éppen nincs semmihez se kedvem.

Leginkább az első 8 évadát szoktam újra meg újra megnézni, az utolsó 2 évad nem a kedvencem. Ezek azok, amikben már legyőzték a rendszerurakat és jön az új ellenség az Ori, akik egy kicsit se érdekelnek. Ha rászánom magam, hogy megnézzem a 9. és a 10. évadot, az leginkább a szereplők miatt lesz. Szerintem egy kicsit unalmas volt, hogy 8 éven keresztül ugyan az volt az ellenség, utána meg hirtelen váltottak. Értem én, hogy sikerült legyőzni a rendszerurakat és hurrá meg minden, de akkor kitalálhattak volna valami mást is, mert gyakorlatilag ugyan olyan lett az ellenség azzal a különbséggel, hogy ezeknek tényleg volt erejük. Ugyan úgy isten komplexussal rendelkező "lények", akik azt hiszik, hogy felsőbb rendűek. Értem én, hogy ez most már közelebb áll a földhöz az ősök miatt, de akár hogyan nézzük akkor is ugyan olyan az ellenség, mint az első 8 évadban, némi változásokkal. Ráadásul Jacket le váltották Cameronra, ami szerintem nagy ér vágás volt a sorozatnak. Cameron is szerethető, de mindenki Jacket szokta meg, és ráadásul még úgy is éreztem hogy utánozni akarták vele a régi CSK vezért, mert a személyiségük meg hasonlít valamennyire. Inkább csak egy másolat lett belőle.

Amikor még kisebb voltam, sokat tévéztem. Akkoriban még nem volt ekkora nagy felhajtás a feminizmus miatt, és akkor még nem volt sok valamire való női főszereplő (legalábbis a magyar tévében biztos nem). És ha jobban bele gondolok, hogy mi indított el bennem a feminista énemet, akkor az nem más, mint Samantha Carter. Hatalmas nagy példaképem lett. Egy okos nőről beszélünk, aki magas posztra jutott a légierőnél, ráadásul sok mindenre ő jött rá, ő talált megoldásokat rengeteg problémára, ráadásul még szép is. Ezek után kinek ne lenne tökéletes példakép alap? Nekem az akkor alig 12-13 éves énemnek tökéletes volt és még mindig az. (Fun Fact: Nem a rendező, az író vagy a stáb miatt lett Sam olyan karakter amilyen, hanem a színésznő miatt, aki harcolt az ellen, hogy ne butítsak le a karakterét.) 

Az első 8 évad közül is inkább az utolsókat kedvelem jobban, mert mivel már láttam végig (nem is egyszer), ezért néha idegesít, hogy milyen keveset tudnak még a többi bolygóról, a többi fajról vagy a technológiáról. Azokat az évadokat szeretem inkább, amiben már elég okosak, hogy saját hajót építsenek és segítsenek más népeknek.

Általában érdekelni szokott, hogy ha egy sorozat régi, vagyis látszik a teknikán, az öltözködésen meg minden máson, hogy ezek régi sorozatok, sőt néha még zavar is, de ennél egyáltalán nem érdekelt. Lehet ennek az az oka, hogy leginkább más bolygókon, vagy a kapitányságon játszódik, ahol mindenki egyenruhában van, és ritkán mennek ki a "való világba".

Van ennek három spin off sorozata is, az egyik a Csillagkapu: Atlantisz a másik az Univerzum, illetve idén jelent meg egy előzmény sorozat is, az Origins. Az Atlantiszban egy csapat tudós, katona és egyéb szakember egy olyan városba látogat, ami egy másik univerzumban van, és amit az ősök már 10.000 éve elhagytak ismeretlen okok miatt. Többet erről nem is fogok itt írni, mert erről lesz majd egy külön bejegyzés is. Az Origins azt meséli el, hogy találtja megy Catherine Langford és az apja a kaput Egyiptomban, és hogy milyen kalandba keveredik Catherine. És végül van még az Univerzum, amit még nem láttam és egy kicsit félek megnézni, mert állítólag az az egyik legsötétebb sorozat ebből az világból.

Összefoglalás:

Ajánlom mindenkinek. Én személy szerint imádom az egészet és rengetegszer megtudom nézni ugyan azt a részt újra és újra. Ha véletlen oda kerülök a TV elé és valahogy megtalálom valamelyik csatornán, akkor automatikusan leragadok ott, hiába láttam már.

Értékelés:


Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.