COMPLETED » The Lost Tomb (2015)

50 évvel ezelőtt egy csapat sírrabló feltárt valamit, ami miatt a csapat nagy része meghalt. A jelenben Wu Xie, az egyik sírrabló unokája, azt szeretné kideríteni, hogy mi történt akkor, a nagyapja naplója segítségével. A bácsikájával, Wu Sansheng-gel, és még pár másik sírrablóval együtt egy sír felkutatásán dolgoznak, miközben találnak valamit, ami segíthet megoldani az 50 évvel ezelőtti feltárt sír rejtélyét. Wu Xie azt hitte, ezzel lezárhatja a múltat, de rá kellett jönnie, ez még csak a kezdet. ~ Kennedy Xu "Sírrabló Krónikák" c. könyve alapján.
Ez egy rövid sorozat. Szinte már túl rövid ahhoz, hogy kínai legyen. Eddig amiket láttam kínai sorozatokat, vagy épp nem láttam, csak utána néztem, mindegyik volt minimum 30 részes. Ez csak 10 részből áll és azok a részek is 45 percesek.

A történet elején, Wu Xie, és legjobb barátja épp menekülnek egy ereklyével a kezünkben. Ezt végül sikerül megvédeniük, és átadni a kormánynak, azonban az a szövet, amiben az ereklye volt, náluk maradt. Ebben az anyagban találnak egy írásos feljegyzést, ami azonban hiányos. Itt jelenik meg Cheng Cheng, aki odaadja nekik az írás másik felét, így már teljes lesz a kép. Útnak indulnak, hogy megkeressenek egy régen élt hűbéres úr sírját, aki képes volt feltámasztani a halottak, így zombit csinálva belőlük. Ennek a végén találnak valamit, ami talán segíthet megoldani egy 50 éve feltárt sír rejtélyét.

Szeretem az olyan fajta kaland filmeket (vagy ebben az esetben sorozatokat), amikben valami misztikus, történelmi "cucc" után kutatnak, pont azért is vágtam neki. Eredetileg a Tomb Of The Sea-t akartam megnézni, azonban miután utána jártam egy kicsit, örömmel vettem tudomásul, hogy ugyan abból a "világból" (vagy ugyan abból a novella sorozatból) több ilyen sorozat és film is van. Mondhatjuk azt, hogy ezzel kezdődik minden. Ami lényegében nem teljesen igaz, de aki neki szeretne vágni ezeknek a sorozatoknak, annak javaslom, hogy ezzel kezdje. Pont a fentebb említett rövidsége miatt jó bevezető, és miután ezt megnézi az ember, könnyebben érthető a többi is. 

Olyan, mint egy nagyon részletes film. Pár nap (jó, kb egy hét) alatt játszódik az egész és elég könnyen bele tudtam élni magam. Ami idegesített, azok a totál felesleges lassított jelenetek voltak. Olyan időpontokban és helyzetben rakták bele, ahol teljesen felesleges volt, sőt néha már az agyamra ment.

Kínai sorozatoknál nem igazán vagyok oda a természetfeletti szálakért (Ettől függetlenül egyre több ilyen nézek. Ja, tele vagyok ellentmondásokkal.). Ebben a sorozatban elég alapvetőnek vették a természetfeletti létezését, szinte már része volt a mindennapi életnek és szerencsére nem bonyolították túl.

A sírrablás végkifejlete jó volt, de számomra egyáltalán nem volt kielégítő. Valahogy többet, valahogy izgalmasabbat vártam arról, hogy mi történt a sírral, hogyan keletkezett, kik vannak ott  eltemetve, meg ehhez hasonló nyalánkságok. Valójában mindig is a "történelmi" háttere miatt szerettem ezeket a kaland, mondhatni Indiana Jones-os alkotásokat. Imádom ezeket a régi, babonás történeteket, amiknek semmi köze a történelemhez, mégis sokan hisznek benne.

Maga a sorozatnak a vége egyáltalán nem volt a vége. Ez így most egy kicsit bugyután hangzik, de jobban nem tudom megfogalmazni. Ez egy sorozat sorozat, amit már fent írtam is. Ugyan abból a világból van több alkotás is egyaránt. Ez az összes közül a legeslegelső, épp ezért elég függő vége van, hatalmas nagy kérdőjelekkel. Ez egy 2015-ös sorozat, amit alapjáraton úgy terveztek, hogy minden évben kiadnak egy-egy újat. 2018-ig sajnos még nem jutottak el oda, hogy ennek a folytatását is kiadják, viszont állítólag 2019-ben jön. Na hát én kíváncsian várok a megjelenés dátumától plusz 4-5 hónapot, hogy valamelyik kínai-angol fordító megszánja szegény kis lelkemet, és feliratozza.

Már elkezdtem a Tomb Of the Sea-t (ami a The Lost Tomb után játszódik sokkal), és ha bár egy karakter van eddig benne, amelyik az elsőben, de a világ, a politika, a családok meg úgy az egész érzés ugyan az. (Kénytelen voltam abba hagyni, ugyanis még nincs végig felirat hozzá. Képzelem milyen nehéz lehet annak, aki csak magyar felirattal tud nézni valamit. Abból még kevesebb van.)


Összefoglalás:


Melegem ajánlom mindenkinek aki szereti az akció-kaland filmeket, mert ebben se fog csalódni. Figyelmeztetésként annyit, hogy ne várj nagyon nagyon sokat a végétől, sajnos addig míg várni kell egy kicsit, hogy megtudjuk mi is történt ezek után.

Értékelés:

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.