COMPLETED » Voice


Mu Jinhyeok (Jang Hyuk) szakmájának egyik legjobb nyomozója, ám amikor felesége egy őrült sorozatgyilkos áldozatává válik, karrierje megtörik, a bűntudat miatt pedig kicsúszik a lába alól a talaj.
Ezalatt a rendőrakadémia frissen kitüntetett végzőse, Kang Kwonju (Lee Hana) a koreai 112-es segélyhívó szolgálatnál helyezkedik el. Egy alkalommal azonban, mikor tulajdon apja vonul ki egy bűntett helyszínére, a nő a vonalon keresztül kénytelen végighallgatni, a gyilkos hogyan végez vele. Kwonju ezt követően felhagy a telefonos szolgálattal, és Amerikába költözik, ahol profilozást és hangazonosítást kezd el tanulni. Évekkel később visszatér, hogy megkereshesse apja gyilkosát.
A két rendőr összefog, hogy a rejtélyes sorozatgyilkos nyomára bukkanjon...
Alapvetően nem vagyok valami nagy thriller rajongó, és őszintén még most, se értem, pontosan miért is kezdetem el azt a drámát, annak ellenére, hogy nem bántam meg. Mostanában elég kevés olyan drámát találok, ami sokáig letud kötni, ami miatt nem kell magam rávennem arra, hogy folytassam. Amikor elértünk egy olyan ponthoz, ahol már kezdtem elveszíteni az érdeklődésemet, egy pillanat alatt vissza rántott, és egy ideig nem is engedett el. 

A leírás alapvetően elég jól leírja a történetet. Kang Kwonju kis korától fogva hall minden hangot maga körül. Nagyon sokáig ezt átokként élte meg, azonban végül ez lett az a képessége, amivel segíteni tud másokon, és amivel végül megtalálja az apja gyilkosát. Mu Jinhyeok-ot a földbe tiporja az a tény, hogy megölték a feleségét, és hogy nem találják a gyilkosát. Az őrület jeleit kezdi el mutatni, ám ekkor megjelenik Kwonju, és meggyőzi arról, hogy az ő apját, és Jinhyeok feleségét ugyan az a személy ölte meg, és hogy közösen eltudják kapni. Ezek után elindul a hajsza az igazi gyilkos után, létrehoznak egy csapatot, és amíg a tettes kilétét kutatják, megoldanak egy adag másik vészhelyzetet is. 

Ebből se maradt ki a koreai drámákból már olyan jól ismert hatalmi játszma se, és ha ez tényleg igaz, hogy Koreában mindent meglehet úszni (vagyis könnyebb megúszni mindent), ha te, vagy a szüleid gazdagok, akkor az lehet a gyilkosok, szociopaták melegágya. Tudom, pénzzel elég sok mindent meg lehet oldani, de eddig még Korea az első számomra, aki ezt ennyire nyíltan kezeli, és dolgozza fel.

Beszéljünk akkor a főgyilkosunkról, aki még a szociopata jelzőt se érdemli meg, a szörnyeteg sokkal jobban illik rá. Olyan jó volt a hang és a kép világa a "véres" jeleneteknek, hogy könnyen bele tudtam magam képzelni vagy a gyilkos, vagy az áldozata helyébe. Sokszor féltem is, és néha olyan érzésem volt, mint ha gyilkos fejében lettem volna. Pont ezért a tulajdonságáért emelném én ki ezt azok közül az amerikai sorozatok közül, amik ugyan ebben a műfajban mozognak. Horrort még nem láttam, és annyira nem is akarok, viszont ez magasan azok fölé a thrillerek fölé helyezném, amiket már volt szerencsém megnézni. 

Ami viszont szerintem nem kellett volna, hogy belemagyarázták azt, Taegu azért lett olyan amilyen, mert gyermekkorában látott valamit, amit nem lett volna szabad. Elég sok gyerek lát olyan dolgokat ebben a világban, amit nem lenne szabad, amit még egy felnőtt se tudna feldolgozni, de nem lesz mindegyikből sorozat gyilkos. A lényeg, hogy anélkül is elhittük volna, hogy szociopata szereplővel van dolgunk, hogy beleraknak egy szomorú gyerekkori történetet. Sajnos vannak olyan emberek, akik alapból így születnek meg, és erről általában nem tehet senki, csak az anyatermészet.

Annak viszont örülök, hogy annyira nem túlozták el benne a politikai szálat, nem az egész sorozat abból állt, hogy ki rángat kit kötélen, ki fizet le kit. Itt a hangsúly a rossz fiúk elfogásán volt. Arra viszont rájöttem, hogy nem lennék segélyhívó központban diszpécser. Lefagyok veszélyhelyzetekben és nehezen ragálok. Sose lennék olyan jó, mint Kang kisasszony.


A szereplőkről most nem írnék, mert azzal tényleg lelőném a poént, és ezt úgy nem lehet élvezettel nézni, hogy tudod, mi fog történni. Még én se néztem utána semminek miközben néztem, pedig én aztán szeretek spoilerezni.

Összefoglalás:

Érdemes megnézni, hogy ha szereted a nyomozós, vagy a thriller műfajt. Pörgős sorozat, amit könnyen végig lehet nézni. Viszont azt javaslom, hogy ne este nézd, mert néhol igazán ijesztő is tud lenni.

Értékelés:

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.